سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جهان را از چشم زنبورها ببینید/ مشاهده جهانی که در چشم انسان نامرئی است



محققان دانشگاههای کالج لندن و کوئین مری پایگاه داده هایی راه اندازی کرده اند که می توان با کمک آن جهان را از چشم زنبورها و دیگر حشرات گرده افشان مشاهده کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه داده های بازتاب گلها یا FReD به محققان امکان می دهد رنگ جهان و گلها را از میان چشمهای ماوراء بنفش زنبورها ببینند.
زنبورها نسبت به انسانها از سیستم ردیابی رنگی متفاوتی برخوردارند و می توانند در طیف نوری ماوراء بنفش جهان را ببیند. به گفته "لارس چیتکا" از محققان مدرسه علوم زیستی و شیمیایی کوئین مری این تحقیقات به خوبی نشان می دهند جهانی که ما می بینیم جهان فیزیکی و واقعی نیست که دیگر جانداران آن را می بینند زیرا جانداران مختلف حسها و نیروهای متفاوتی دارند که این نیروها به محیطی وابسته است که جانداران در آن زندگی می کنند.
چیتکا می گوید بخش بزرگی از جهان رنگی که زنبورها و حیوانات با گیرنده های نوری ماوراء بنفش قادر به دیدن آن هستند، در چشم ما نامرئی است و به منظور دیدن این بخشهای نامرئی از جهان، انسان به ابزارهای ویژه نیاز دارد.
به این منظور محققان به محاسبه بازتاب پرتوی گلبرگها و برگهای تعداد زیادی از گیاهان پرداختند که این محاسبات می توانند رنگ گیاهان را در طیف مرئی و نامرئی نمایان سازد. کاربران این پایگاه می توانند بر اساس اینکه هرگونه جانوری چه بخشی از این طیف نوری را می بیند از میان چشم جانوران مختلف به گیاهان و گلها نگاه کنند.
دانشمندان با کار گذاشتن میکروالکترودهایی در گیرنده های نوری چشم حشرات و استفاده از دیگر شیوه های مطالعاتی که آسیب کمتری در پی دارند، توانستند رنگهایی که زنبورها قادر به دیدن آنها هستند را تخمین بزنند.

جهان آبی از چشم زنبورها و جهان رنگی از چشم انسانها

دیدن جهان از چشم یک حشره می تواند نوار فرود که به چشم انسانها نامرئی است را آشکار کند، مسیرهایی که زنبورها از آن برای رسیدن به شهد گلها استفاده می کنند. این نوارها می توانند به شکل دایره های متمرکز و متقارن یا نقاط یا لکه های رنگی متمرکز باشند. نقطه های دیده شده در این مسیرها در واقع حفره هایی هستند که زنبورها می توانند از طریق آنها شهد گلها را بیرون بکشند.
اما فراتر از دیدن جهان از چشم زنبورها، دانشمندان قصد دارد از این رنگهای نامرئی در مقاصد اقتصادی استفاده کنند. به گفته چیتکا هر لقمه غذایی که سر میز شام صرف می شود در واقع نتیجه گرده افشانی زنبورها است و برای اینکه بتوانیم از این توانایی حیاتی زنبورها استفاده اقتصادی ببریم باید چگونگی دید این حشرات را نسبت به گلها درک کنیم.
بر اساس گزارش بی بی سی، به این شکل می توان نوع رنگ شیشه های گلخانه ها را به گونه ای انتخاب کرد که بیشتر بتواند زنبورها را به سوی خود جذب کند. همچنین با استفاده از این اطلاعات می توان به دیدگاهی دقیقتر از چگونگی شکل گیری رنگ در گیاهان دست پیدا کرد. محققان امیدوارند این پایگاه اطلاعاتی بتواند به زیست شناسان کمک کند به چگونگی تکامل گیاهان در زیستگاه های مختلف پی ببرند.


نوشته شده در  پنج شنبه 90/3/26ساعت  3:46 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

کاج، پدربزرگ آدامس‌های امروزی

زهرا داوری‌کیا: در تمام قسمت های درخت کاج، شیره‌ای وجود دارد که به آن «صمغ» می‌گویند. این ماده بوی خاصی می‌دهد که اگر دقیقاً می‌خواهید بدانید منظورم چیست، بهتر است این بار که به یک درخت کاج رسیدید دستی به تنه‌اش بکشید و بعد، دستتان را بو کنید!

البته شاید بهتر باشد قبل از این‌که دانستنی‌های جالبی را در باره صمغ بخوانید، یکی دیگر از کلیدهای شناسایی این درخت را در دست داشته باشید.

کلیدی به نام تنه

تنه کاج، شیارهای عمیقی دارد و پوستش زبر است. نهال جوان، پوست قهوه‌ای مایل به قرمزی دارد و تاجش مخروطی شکل است (به شکل و فرم قرار گرفتن شاخه‌ها تاج می‌گویند.) اما همین‌طور که درخت پا به سن می‌گذارد، رنگ پوستش هم تغییر می‌کند و مایل به خاکستری می‌شود.

درختان مسن‌تر، دیگر آن تاج مخروطی تپل مپل را ندارند. آنها راست قامتند و شاخه‌های قطورشان پله‌پله شده و از هم فاصله گرفته‌اند.

صمغ کاج در تنه و شاخه‌ها بیشتر از سایر قسمت‌هاست. این ماده مصارف دارویی و صنعتی زیادی دارد. مثلاً برای تهیه فیلم عکاسی، استون، الکل، مواد اولیه صابون و لاستیک از آن استفاده می‌شود.

هم‌چنین در تهیه مرهم‌هایی که دردهای رماتیسمی، کوفتگی، سرمازدگی و ضربدیدگی را التیام می‌دهند، کاربرد دارد.

و اما قسمت خوشمزه ماجرا...

به عقیده باستان‌شناسان، اجداد ما که گویا خیلی هم بلا بوده‌اند، از صمغ درختان- به‌خصوص درخت کاج - برای جویدن (لذت بردن)، تمیز، خوشبو و خنک کردن دهان و دندان استفاده می‌کردند.

اولین آدامس تجاری هم با همین الگو در دهه 1840 ساخته شد.

صمغ کاج با بهبود وضعیت گردش خون، می‌تواند بسیاری از عوارض دیابت را هم کاهش دهد. درضمن آنتی اکسیدان خاصی در این ماده وجود دارد که می‌تواند از سلول‌های رگ‌های خونی- به خصوص رگ‌های کره چشم - در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

«رتینوپاتی» یکی از عوارض دیابت است که به این رگ‌ها آسیب می‌رساند و باعث ضعف بینایی می‌شود. دانشمندان معتقدند که یک رژیم غذایی حاوی صمغ کاج می‌تواند این عارضه را تا حد زیادی بهبود دهد.

ولی لطفاً شما سرخود، صمغ کاج را به خورد دیابتی‌های عزیز ندهید و صبر کنید تا پژوهشگران بعد از کامل شدن تحقیقاتشان، این ماده را به شکل مناسبی برای این بیماران تجویز کنند!

نوشته شده در  پنج شنبه 90/3/26ساعت  3:44 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

جام جم آنلاین: چند سالی است نگهداری از حیوانات خانگی از سگ و گربه گرفته تا موش، سنجاب، جوجه و لاک‌پشت میان خانواده‌های ایرانی رواج یافته است، اما برخلاف گذشته‌های دور و زندگی در روستا که حیوانات جایی جدا و دور از محیط زندگی انسان‌ها داشتند، امروز این حیوانات بیشتر داخل خانه نگهداری می‌شوند و حتی نه در حیاط و بالکن.

 با توجه به امکان بروز بیماری‌ها و آلودگی‌های مختلف، مشخص است اگر نکات بهداشتی به درستی رعایت نشود، وجود این حیوانات دردسرساز خواهد شد.

دکتر لیدا عطارد، فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره نگهداری از حیوانات خانگی توضیح می‌دهد: نگهداری از حیوانات خانگی بخصوص حیواناتی مانند سگ، گربه یا پرندگان که پر و موی فراوانی دارند در خانه‌های کوچک چندان توصیه نمی‌شود، چون موادی که از بدن حیوانات بر جای می‌ماند، مانند پوسته‌هایی که از بدنشان می‌ریزد و همچنین ادرار و بزاق دهان آنها می‌تواند به ذرات ریز و قابل استنشاقی تبدیل شود که برای انسان آلرژی‌زاست. در نتیجه حضور این حیوانات در محیط خانه، می‌تواند سبب ایجاد حساسیت برای ساکنان شود.

نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها‌ ممنوع!

وقتی می‌گوییم حیوانات خانگی، مشخص است که محل نگهداری آنها خانه است، اما چه خانه‌هایی؟ خانه‌هایی با حیاط‌ها و بالکن‌هایی بزرگ یا آپارتمان‌های کوچک؟

دکتر عطارد به آپارتمان‌های کوچک امروزی اشاره می‌کند و می‌گوید: نگهداری از حیوانات خانگی در منازل کوچک و آپارتمان‌ها توصیه نمی‌شود، اما چنانچه این حیوانات را خریده‌اید و تصمیم دارید آنها را در منزل نگه دارید، حداقل نکاتی را برای کاهش احتمال ایجاد مشکلات و بیماری‌ها در نظر داشته باشید.

وی می‌افزاید: هیچ وقت نباید بگذارید این حیوانات داخل اتاق خواب شما بروند یا روی تختخواب رفته و بازی کنند. همچنین باید از تهویه هوای خانه هم مطمئن شوید و برای کاهش بروز حساسیت، از فیلترهای مخصوصی استفاده کنید که ذرات معلق موجود در هوا را می‌گیرد.

این فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی درباره رعایت بهداشت در محیط خانه هشدار می‌دهد: تمام قسمت‌های خانه‌ای که محل نگهداری حیوانات خانگی است باید دائم تمیز شود و نباید از نظافت گوشه و کنار آن غافل شد. بنابراین حتما به طور مرتب همه جا و بخصوص کفپوش‌ها را با جاروبرقی تمیز و هر جا را که لازم است، ضدعفونی کنید. همچنین به یاد داشته باشید مبل‌ها را هم نباید به مکانی برای استراحت این حیوانات یا نگهداری از آنها تبدیل کنید.

شستشوی حیوانات را فراموش نکنید

اگرچه نظافت محیط خانه و مبلمان آن مهم است، ولی نباید از شستشوی خود حیوان نیز غافل شوید. دکتر عطارد در این باره توضیح می‌دهد: این حیوانات حتما باید دائم شستشو شوند بخصوص افرادی که آلرژی دارند بهتر است هفته‌ای چند بار با آب گرم حیوانات خانگی خود را بشویند. برای کاهش احتمال بروز آلرژی، قفس، ظرف‌ آب و غذا و دیگر لوازم مربوط به آنها نیز باید دائم تمیز شود.

البته طبق نظر متخصصان بهتر است تا حد امکان این حیوانات را در بالکن، حیاط یا حیاط خلوت نگهداری کنید و از آوردن آنها به داخل خانه خودداری نمایید.

کودکان بیشتر مراقب باشند

متخصصان بارها توصیه کرده‌اند در صورتی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، در کنار رعایت نکات بهداشتی، از سلامت حیوان نیز مطمئن شوید، اما اعضای خانه‌هایی که کودک، سالمند یا افراد مبتلا به آلرژی در آن زندگی می‌کنند، باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند. به گفته دکتر عطارد تماس کودکان با حیوانات باید تا حد امکان کاهش یابد.

وی با اشاره به این‌که نگهداری از برخی حیوانات مناسب‌تر است، می‌افزاید: اگر خانواده‌ای تصمیم دارد حیوانی را در خانه نگهداری کند، بهتر است حیوانی را انتخاب کند که دردسر کمتری داشته باشد.

بنابراین نگهداری از حیواناتی مانند سگ، گربه یا انواع پرندگان خیلی توصیه نمی‌شود و بهتر است برای سرگرم شدن کودکان از حیواناتی مانند لاک‌پشت یا ماهی استفاده شود.البته به گفته دکتر عطارد، ماهی و لاک‌پشت هم به احتیاط‌های خاصی نیاز دارند و نباید بدون مراقبت و با تصور این‌که هیچ خطری برای سلامت کودک ایجاد نمی‌کند، در اختیار آنها قرار داده شود.

در نهایت باید به خاطر داشته باشیم در صورت نگهداری از حیوانات خانگی، مراجعه به دامپزشک و حفظ بهداشت و سلامت حیوان از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. بنابراین قبل از خرید، نگهداری یا هر اقدامی درباره حیوانات با دامپزشک مشورت کنید.

نیلوفر اسعدی بیگی 
گروه سلامت


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/24ساعت  11:20 صبح  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

شاید اغراق نباشد که بگوییم انسان، عاطفی‌ترین موجود زنده روانشناختی است. عاطفه است که انسان را آفریده و انسان است که پیشتر و غالباً با عواطفش زندگی می‌کند تا عقلش. تقریباً هیچ عمل انسان را نمی‌توان یافت که به نحوی رنگ عاطفی نداشته باشد. تولیدمثل، حفظ و بقای نسل و حتی ادامه حیات عمدتاً معلول عواطف‌اند تا عقل. راه دستیابی به ازدواج موفق و یک زندگی خانوادگی سرشار از خوشبختی، بسیار ساده و سرراست است اگر بدانی چه موقع معذرت‌خواهی کنی.

زوج‌های شاد در مقایسه با زوج‌هایی که رابطه عاطفی خوبی ندارند، احساس همدلی بیشتری نسبت به هم نشان می‌دهند و نسبت به احساسات یکدیگر حساسیت بیشتری به‌ خرج‌ می‌دهند.

 در حقیقت دانستن این که چه موقع، چرا و چگونه از همسرتان معذرت‌خواهی کنید و برخورداری از توانایی‌هایی چون شکیبایی، بردباری و مدارا کردن هنگام عصبانیت، احتیاج به مهارت‌های عاطفی پیشرفته و سطح بالایی چون همدلی، کنترل خود و درک عمیق نیازها و احساسات دیگران دارد.

مواردی که ذکر شد از اجزای هوش عاطفی است که لازمه گفتگو و تعامل موفقیت آمیز یک زندگی زناشویی به حساب می‌آید. اما هوش عاطفی به چه طریقی می‌تواند زندگی زناشویی را تحت تأثیر خود قرار دهد؟

 

اساسی‌ترین توانایی مؤثر در هوش هیجانی (عاطفی)، دریافت و تشخیص دقیق عواطف است. محققان در این زمینه دست به آزمایشاتی زده‌اند که نتایجی را در برداشته است که به آنها اشاره می‌کنیم. اول از همه، این نتایج نشان می‌دهد ازدواج و زندگی زناشویی یک بافت سرشار از عاطفه است. در ازدواج‌هایی که در آنها زوجین با یکدیگر در تعارض و دعوا باشند ، برانگیختگی‌های عاطفی زیادتری دیده می‌شود. به عبارت دیگر ، بیشتر اختلافات میان زوجین به دلیل برانگیختگی‌های عاطفی صورت می‌گیرد ، کما این که ارزیابی‌های فیزیولوژیکی (مثل ضربان قلب، افزایش رسانایی پوست و فعالیت‌های ماهیچه‌ای) این موضوع را نشان می‌دهد. همچنین مطالعات نشان می‌دهد افراد در توانایی دریافت و تشخیص دقیق عواطف خود و دیگران با یکدیگر تفاوت دارند؛ مثلاً بعضی زوج‌ها، آشکارا نسبت به علائم عاطفی همسرشان بی‌توجه هستند و آن را نادیده می‌گیرند یا آمادگی سوءتعبیر و عدم تشخیص صحیح این عواطف را دارند. علاوه بر اینها، انسان‌ها دارای تفاوت‌های قابل توجهی در توانایی ابراز صریح عواطف خود هستند. مثلاً برخی زوج‌ها عادت دارند پیام‌های عاطفی مبهم گیج‌کننده‌ای به طرف مقابل خود بدهند (هم زمان می‌خندند وهم‌ اخم می‌کنند.)

مهم‌تر از همه اینها، پژوهشگران دریافته‌اند زوج‌های شاد در مقایسه با زوج‌هایی که رابطه زناشویی و عاطفی خوبی با هم ندارند، احساس همدلی بیشتری نسبت به هم نشان می‌دهند و نسبت به احساسات یکدیگر حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.

زوج‌هایی که با هم اختلاف داشته و انتظارات نادرستی از یکدیگر دارند، پیام‌های عاطفی خنثی یا نسبتاً منفی نسبت به یکدیگر بروز می‌دهند که سبب ایجاد خشم و عصبانیت درهر دو، نسبت به طرف مقابل می‌شود. به این ترتیب، پیامدهای مخرب و منفی به صورت یک حلقه معیوب در می‌آید که رهایی از آن برای هر دو زوج بسیار دشوار می‌شود.

مطالعات دیگر نیز نشان داده زنان بهتر از مردان در ابراز دقیق عواطف و تشخیص آنها عمل می‌کنند. توانایی ابراز دقیق عواطف در زنان ناشی از توانایی بالای آنان در استفاده از رفتارهای غیرکلامی در جریان ارسال پیام‌های عاطفی است. برای مثال وقتی یک زن پیام عاطفی مثبتی به شوهرش می‌دهد، احتمالاً از علائم غیرکلامی  بدنی (مثل لبخند زدن) و از یک لحن صمیمانه هنگام سخن گفتن استفاده می‌کند.

همسران

در واقع موضوعات خاصی چون میزان ارتباط جنسی، نحوه تربیت فرزندان یا این که زن و شوهر با چه میزان بدهی و پس‌انداز احساس راحتی می‌کنند، موضوعاتی نیستند که یک زندگی زناشویی را پابرجا نگاه دارند یا متلاشی کنند.  شیوه بحث درباره این نکات حساس است که در سرنوشت ازدواج حائز اهمیت است، حتی این که زن و شوهر درباره نحوه مخالفت کردن به توافقی با یکدیگر برسند ، رمز بقای ازدواج است.

 مردان و زنان باید بر تفاوت‌های جنسیتی ذاتی خود در برخورد با احساسات حاد غلبه کنند. در صورت شکست در انجام این کار، زوجین نسبت به شکاف‌های عاطفی‌ای که در نهایت می‌توانند موجب گسستن پیوند آنان شوند ، آسیب‌پذیر می‌شوند. اگر یکی از زوجین یا هر دوی آنها، کاستی‌های خاصی از نظر هوش هیجانی داشته باشند ، احتمال عمیق‌تر شدن این شکاف‌های عاطفی افزایش خواهد یافت.  در ازدواج سالم، زن و شوهر در امر گله کردن از یکدیگر احساس راحتی می‌کنند، اما معمولاً زوجین در زمان عصبانیت، گله‌‌های خود را در قالبی منحرف همچون حمله به شخصیت طرف مقابل ابراز می‌کنند که به ترور شخصیت معروف است، یعنی انتقادی است که نه بر عمل فرد، بلکه به خود فرد وارد می‌شود و تأثیر عاطفی این انتقادهای شدیداللحن از شکایت‌های منطقی‌تر بسیار تباه کننده‌تر است. قابل درک است که احتمال بروز چنین حملاتی زمانی افزایش پیدا می‌کند که زن یا شوهر احساس کنند طرف مقابل شکایت آنان را نشنیده یا نادیده گرفته است.

زمانی گفته می‌شود که رابطه زوجین، از لحاظ هوش هیجانی در سطح بالایی قرار دارد که زن و شوهر انرژی خود را برای تعمیر اختلاف‌ها صرف می‌کنند. تعمیر یعنی نشان دادن عشق و محبت زن و شوهر به یکدیگر بدون توجه به تعارض و کشمکشی که دارند. وقتی با همسرتان جر و بحث می‌کنید هرکلمه و هر عمل شما با همسرتان می‌تواند اوضاع را بهتر یا بدتر کند. تعمیرات بیانگر این واقعیت هستند که مهارت‌های هوش هیجانی در درون رابطه مورد استفاده قرار ‌گیرند. تعمیر یعنی پشت سر گذاشتن خشم، خشونت و دشمنی نسبت به همسر. اولین امید به تعمیر موفق، از خودآگاهی شما ریشه می‌گیرد. اگر هیجان‌ها شما را محکم به دیوار می‌کوبند هرگز نمی‌توانید بحث را به جایی برسانید، بنابراین زیرنظر داشتن و کنترل هیجان‌ها و رفتارهایتان می‌تواند بسیار مشکل باشد.

 

برقراری رابطه‌ای که به خوشبختی و کامیابی منجر شود مستلزم توانایی ظرفیت هیجانی بالایی است که قدرت درونی، مهارت‌های تسلط بر نفس و توانایی تحمل توفان‌های زندگی را به شما خواهد داد. با احترام و عشق و گذشت دو جانبه می‌توانیم با افراد با آرامش ذهنی، کار یا زندگی کنیم وگرنه در دنیای آشفته درون خود زندگی خواهیم کرد.

 

منبع :جام جم آنلاین - باتغییر و تلخیص

تنظیم برای تبیان :داوودی


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/24ساعت  11:13 صبح  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

یکی از مسائلی که اغلب دانش آموزان و دانشجویان و به خصوص دانشجویان تجربه کرده‌اند، این است که شب امتحان وقتی جزوه‌های درس مربوطه را که خودشان هم سر کلاس نوشته‌اند، می‌خوانند اصلا مباحث نوشته شده را به خاطر نمی‌آورند، گویی برای اولین بار است که در عمرشان این موضوع را می‌شوند!


شرکت LiveScribe گجت بسیار جالبی طراحی کرده است که می‌تواند درس خواندن شما را متحول کند. البته قبل از معرفی این گجت به تمام خوانندگان توصیه می‌شود که سر کلاس‌ها با جان و دل به مباحث گوش فرا دهند که نیازی به این گجت ها پیدا نکنند.

خودکاری مخصوص دوران امتحانات

قلم هوشمند شرکت LiveScribe مانند هر قلم دیگری، مخزن جوهر قابل تعویض دارد و این مخزن جوهر کم‌ترین قابلیت آن است. چیزی که این قلم را منحصر به فرد می‌کند، ضبط صدای محیط هنگام نوشتن است. به طوری که تمام صداهای ضبط شده با نوشته‌ها سینک هستند و هر زمان که که بخواهید می‌توانید نوشته‌ هایتان را با صداهای همزمان محیط بشنوید.

این قابلیت زمانی به کار می‌آید که می توانید سر کلاس مطالب مهم را جزوه نویسی کنید و اگر نکته‌ای را فراموش کردید به حافظه قلم رجوع کنید و صدای سینک شده استاد را در همان زمان بشنوید تا درس دوباره برای شما تداعی شود. یا اگر خبرنگار هستید، و به سرعت از یک کنفرانس خبری یادداشت برداری می‌کنید، می‌توانید در صورت نیاز تنها به قسمتی از نوشته که برایتان ابهام دارد گوش کنید نه به کل صداهای ضبط شده.

به ضبط صدا و نوشته به طور همزمان Pencast گفته می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی Pencast های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دوستشان به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید مطالب ضبط شده را به دوستانتان بدهید تا آنها با نسخه دهم ادوب ریدر آن را بخوانند و بشوند.

خودکاری مخصوص دوران امتحانات

این قلم دارای اسپیکر و میکروفونی با کیفیت خوب است و در قسمت بالایی پورت اتصال هدفون و رابط یو اس بی دارد. همچنین یک صفحه نمایش کوچک OLED نیز در همان قسمت تعبیه شده است.

این قلم‌ها در سه مدل 2 گیگ، 4 گیگ و 8 گیگ عرضه می‌شوند.مدل 2 گیگ 200 ساعت صدا را ضبط می‌کند، مدل 4 گیگ می‌تواند تا 400 ساعت صدا را ضبط کند و این عدد برای مدل 8 گیگ تا 800 ساعت افزایش می‌یابد.

این قلم‌ها 36 گرم وزن دارند و می‌توانند نوشته‌های شما را به صورت PDF در بیاورند.

 

The Livescribe pen is something of a niche tool, but for those who need its services, it"s absolutely essential. It"s long been a friend to journalists and students in particular, making note-taking in class or during interviews both easier and more useful. Livescribe introduced on Monday an upgrade for all its pens, called Livescribe Connect, that allows Livescribe users to send notes and pencasts via email, save them to Evernote or Google Docs, and more.

Livescribe pens uses special paper for note-taking, and the pen can also record audio while you write your notes. The cumulative effect is that you can tap a word or a doodle, and Livescribe plays back the audio that was recorded while you were writing it. Users can play back these audio-and-text notes, which Livescribe calls "pencasts," on their pen or on the computer through the Livescribe Desktop software. Since Livescribe creates its pencasts by embedding Flash within a PDF document, many other services could theoretically play them back as well. To take advantage of that, Livescribe Connect, a mostly free upgrade (if you have an older Echo pen, it"ll cost you $15 to get Google Docs and email support) makes those pencasts, and your notes in general, accessible from many more places.

Livescribe Connect comprises seven different services: Email, Evernote, Google Docs, Facebook, Mobile (iPhone/iPad), MyLiveScribe (an online storage space for pencasts), and Computer. In most cases, the pencast is saved as a PDF and then sent or uploaded to the requested destination. Each of the services has different reasons for being useful; Evernote, for instance, can search through handwritten text, so all your notes become searchable.

Livescribe Connect will come on Monday as a firmware upgrade to current Livescribe owners, and will come built into the also-announced 2GB Livescribe Echo, a new $99 pen.

 

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:www.pcmag.com

livescribe.com


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/24ساعت  11:11 صبح  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اهمیت علیم نورآسمان که مذهبی و مطالب اسلامی دارم
درمان ریزش مو با vorojax
کانال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روبیکا با سپاه سربازان رهبر
شرف الشمس چه مقالات مطالبی دارد؟
سپاه بزرگ سربازان رهبر ( بسیج ، سپاه ، ارتش ، فراجا )
لیست آیدی اینستاگرام بازیکنان تیم ملی فوتبال
[عناوین آرشیوشده]