سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر به tab های بالای برنامه word  خود بنگرید (درOffice 2007  یا Office 2010)  تبی خواهید دید که Mailings نام دارد و سومین زیر شاخه آن "star mail merge " است.


بیشتر اوقات ما در مورد تکنولوژی هایی که در اطرافمان هست گفتگو می کنیم و عنوان  می کنیم که چقدر در زندگی ما تاثیر گذارند اما ما چقدر از این تکنولوژی ها استفاده می کنیم ؟

یا به بیانی دیگر چند درصد از تکنولوژی های اطرافمان را می شناسیم؟

یا چقدر از قابلیتهای برنامه های اطراف خود مطلع هستید؟

آیا تاکنون نام mail merge را شنیده اید؟

فکر می کنید mail merge قابلیت Email است؟

همه این سوالات را پرسیدیم تا در انتها به این مطلب بپردازیم که ما (در حدود 90 درصد مردم دنیا) به طور متوسط کمتر از 20 درصد  قابلیتهای برنامه ها و تکنولوژی های اطرافمان استفاده می کنیم.

 

این موضوع حتی در مورد تلفن همراه هم صادق است.

 و اما mail merge !

فکر نمی کنم کسی در میان شما باشد که نام برنامه word را نشنیده باشد !

اگر به tab های بالای برنامه word  خود بنگرید (درOffice 2007  یا Office 2010)  تبی خواهید دید که Mailings نام دارد و سومین زیر شاخه آن "star mail merge " است.

امروز قصد داریم به طور مختصر به بررسی این قابلیت برنامه word  می پردازیم که آنطور که در اینترنت جستجو کردم تعداد مطالب کمی از آن در دسترس است و البته آن سری که یافتم هم در مورد استفاده از mail merge  با access  بود

Mail merge به طور کلی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما بخواهید یک نامه ، فرم ، متن را برای تعداد زیادی بفرستید مثلا شما لیستی از افراد مختلف را دارید که در فایل Excel اطلاعات آنها را ذخیره کرده اید مثل: نام ، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و نمره فرد در 6 درس مختلف به همراه معدل آنها

و می خواهید برای این افراد نامه ، Email  و به هر صورت متنی را ارسال نمائیم که البته در آن به فیلد های فوق نیاز داریم.

تعداد افراد 200 نفر ،

شما متنی به این صورت تهیه می فرمائید

mail merge چیست ؟

             سرکارخانم/جناب آقای .................

                           شماره شناسنامه..........................

                        تاریخ تولد...................................

                       نمره درس A:

                       نمره درس B:

                       نمره درس C:

                       نمره درس D:

                      معدل کل:

Mail merge به طور کلی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما بخواهید یک نامه ، فرم ، متن و یا email را برای تعداد زیادی بفرستید.

 

اما نمی خواهیم 200 مرتبه این نمرات را تایپ کنم و اشکالی اتفاق افتاد می خواهیم از word کمک  گرفته و فایل Excel خود را به word داده و از آن بخواهیم این دو را بدون اشتباه با هم ترکیب کند در مرحله اول برنامه word را باز می کنیم مطابق شکل و متن مورد نظر را تایپ می کنیم سپس در بالای صفحه به بخش Mailings رفته و بر روی Envelopes کلیک  می کنیم در قسمت Option  سایز و فونت مورد نظر را انتخاب می کنیم.

mail merge چیست ؟
mail merge چیست ؟

در قسمت Labels  هم مانند Envelopes  می باشد در حقیقت tab بعدی همان بخش را نشان می دهد که می توانید سایز و تنظیمات دیگر را تغییر دهید.

mail merge چیست ؟
mail merge چیست ؟

سپس بر روی mail merge کلیک کنید آخرین گزینه step by step Mail merge wizared را کلیک می کنید که در قسمت راست صفحه بخش مربوط به تنظیمات قدم به قدم mail merge  ظاهر می گردد.

در قسمت پائین کلمه step 1 of6 را می بینید. مطابق شکل 6 ،

mail merge چیست ؟

در قسمت چپ بخشی ظاهر میشود مطابق شکل 7

mail merge چیست ؟

Letters در بالای صفحه انتخاب شده شما می توانید آن را بر اساس کار خود به Email messages، Envelopes و ... تغییر دهیم.

که در اینجا ما همان letter  را ادامه می دهیم و فرض می کنیم ما نامه ای ارسال می کنیم

پائین صفحه Next را کلیک کنید در اینجا آمده است که شما از همین document  که در حال حاضر باز است استفاده می کنید و چون شما متن نامه خود را باز کرده اید ، بله همین متن را می خواهید.

مطابق شکل زیر:

mail merge چیست ؟

پس دکمه next  را در پائین صفحه کلیک کنید.

در اینجا از شما می خواهد که بدانید از کدام صفحه Excel برای ادغام می خواهید استفاده کنید بر روی  Brows  کلیک کنید و لیست مورد نظر را در کامپیوتر خود انتخاب کرده و وارد کنید مطابق شکل 9

mail merge چیست ؟

پنجره ای مطابق شکل باز می شود که از شما می پرسد کدام sheet  مد نظر شماست sheet مورد نظر را انتخاب می کنید،

مطابق شکل زیر:

mail merge چیست ؟

و در اینجا فیلد هایی که می خواهید را انتخاب کنید

مطابق شکل زیر:

mail merge چیست ؟

 و می توانیم در پائین صفحه sort  را کلیک کرده و با استفاده از tab  های بالای صفحه بر اساس ستون مورد نظر آنها را مرتب می کنید.

mail merge چیست ؟
mail merge چیست ؟

 

 

 

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Microsoft support, Word Help

[PDF]: The Proposed New Basel Capital Accord

Magazine: university of Kansas, By Allison King


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/24ساعت  11:9 صبح  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

قطع شدن دست دختربچه؛ نتیجه تنبیه پدر

 با گذشت چند روز از ماجرای کودک‌آزاری هانیه، این بار دست راست دختربچه‌ای پس از ضرب و شتم شدید از سوی پدرش و سهل‌انگاری در مداوا، به‌رغم انجام 9 عمل جراحی از آرنج قطع شد. 

به گزارش ایسنا، شیرین صدرنوری، مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، درباره جزئیات این پرونده، اظهار کرد: آنگونه که این دختربچه گفته، در واپسین روزهای فروردین ‌ماه امسال زمانی که مشغول ارسال پیامکی از تلفن همراه خود بوده، پدر و پدربزرگش نسبت به او حساس شده و او را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. از آن زمان دردهای مکرر در دست راست دختربچه آغاز می‌شود و مراجعه به شکسته‌بند خانگی هم مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدیثه فرزند طلاق است و حضانت او پیش از این با مادرش بوده، گفت: حدیثه به‌صورت موقت و تا پایان ایام امتحانات به همراه 2برادر کوچک‌ترش نزد پدرش زندگی می‌کرد. با گذشت 2هفته از دردی که در دست این دختربچه ایجاد شده بود، بالاخره پدرش او را در 11اردیبهشت‌ماه به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل می‌کند اما بنا به گفته دختربچه، به خاطر هزینه درمان، پدرش او را به خانه بازمی‌گرداند.
وی تصریح کرد: پدر این دختر 4روز بعد و زمانی که دست او تا بالای مچ سیاه شده بود، او را به بیمارستان شفایحیاییان منتقل می‌کند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: دختربچه زمانی به بیمارستان شفایحیاییان منتقل می‌شود که دست او از بین رفته بود و به‌رغم تلاش پزشکان و قرار دادن دست او در یخ برای احیای عضو، در نهایت پس از انجام 9عمل جراحی ناموفق، آنها ناچار به قطع دست او از آرنج می‌شوند. صدر نوری با اعلام پذیرش وکالت این پرونده از سوی انجمن حمایت از کودکان، عنوان کرد: با توجه به مدارک موجود، در حال تنظیم دادخواستی علیه پدر این دختربچه هستیم و این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.


نوشته شده در  یکشنبه 90/3/22ساعت  7:46 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

خوب نوبتی هم باشد نوبت به نرم افزار معتبر شرکت کاسپرسکی می باشد.این نرم افزار که در امتحانات به عمل آمده توسط معتبرترین مجله های بین المللی نمره ی عالی دریافت کرده است به نوعی بهترین نرم افزار امنیتی در ایران محسوب می شود.این نرم افزار به دلیل اینکه توسط کشورهای روسیه ، انگلستان و آلمان تهیه می شود در ایران پشتیبانی می شود و جزء معدود نرم افزارهای امنیتی محسوب می شود که کاربران از خرید آن پشیمان نمی شوند.نرم افزار کاسپرسکی در آخرین امتحان به عمل آمده توسط موسسه ی معتبر AV COMPRATIVES رتبه ی دوم را درسال 2009 دریافت کرد و تنها یک نمونه را کمتر نسبت به نورتون تشخیص داد و در این رده قرار گرفت.این نرم افزار نسخه ی 2011 خود را چندی است که ارایه کرده است ولی تبیان کمی منتظر ماند تا بتواند فعال سازبهتری توسط این نرم افزار را ارایه کند.این اتفاق نیفتاد تا اینکه تبیان ترجیح داد تا این نرم افزار را در بخش دانلود خود قرار دهد و در اسرع وقت فعال سازهای به روز را برای ان قرار دهد.به سراغ برنامه برویم.این برنامه در دو نسخه ی انتی ویروس و اینترنت سکیوریتی قرار گرفته است که کامل ترین امنیت را برای سیستم شما بوجود می آورد.دارای محیط برنامه سبکی برای کار کردن می باشد ، این برنامه نه تنها جلوی بد افزارها را می گیرد بلکه شامل بخش هایی است که می توانید در آن برنامه های مشکوک خود را در محیطی امن اجرا کنید ، در اینترنت وهر وب سایت مشکوکی بگردید ، کنترل والدین بهینه گشته است ، پروفایل بازی تعریف شده است که برنامه در پروفایل بازی رم کمتری استفاده کند و شروع به اسکن سیستم نکند ، این امکان را این شرکت به کاربران خود داده است تا در شبکه ی امنیتی کاسپرسکی عضو شوید و شما بتوانید در شناسایی مخرب ها با سرعت بالاتر به این شرکت کمک کنید (همان کاری که نورتون بوجود آورده بود) ، ویژگی های جدید امنیتی برای امنیت در وب ، تکنولوژی مشاهده ی سیستم و برنامه ها ، اضافه کردن گدجت برای ویندوز سون،بهینه سازی در بخش REAL-TIME PROACTIVE PROTECTION ، امنیت خرید و فروش در اینترنت ، بهبود کنترل والدین ، کنترل نرم افزارها برای جلوگیری از صدمه خوردن سیستم ، امکان مقابله با شرایط خاص مانند آلودگی شدید سیستم و ... را دارد.در این نسخه تغییراتی داده شده است و معضلات نسخه ی قبلی برطرف شده است بعلاوه سیستم برای کارایی بالا طراحی شده است. البته با اتفاقی که برای این شرکت افتاده است و هک شدن سرور به روزرسانی این نرم افزار در آمریکا کمی از عظمت این نرم افزار کاسته شده است ولی باز این نرم افزار قدرتمند است و محبوبیت خود را داراست.این بار تبیان برای کاربران ویژه ی خود روشی را معرفی کرده است که برنامه به صورت اصلی کار می کند و بسیار عالی است.برای جلوگیری از هدر رفتن وقت کاربران فقط روش این کار آپلود شده است.برای دانلود خود نرم افزار می توانید از سایت تبیان این نرم افزار را نیز دانلود کنید.


]]>
نوشته شده در  یکشنبه 90/3/22ساعت  7:35 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

با این نرم افزار می توانید رجیستری خود را به طور خودکار اسکن و پاکسازی نمائید. این برنامه قابلیت تهیه فایل های پشتیبان از رجیستری و بازیابی آن ها در صورت بروز مشکل و بهبود عملکرد سیستم را دارا می باشد.همچنین رده پاها را برای پشتیبانی پنهانی پاک می کند و همچنین توانایی تشکیل STARTUP و IE BHOو دارای ابزار برنامه ریز STARTUPمی باشد . این برنامه با این قابلیت ها موجب افزایش سرعت و یکپارچه سازی و متراکم کردن ویندوز می شود و همچنین از قابلیت های دیگر آن می توان به پاکسازی خودکار رجیستری اشاره کرد و این نرم افزار سازگار با ویندوز 7 (32 بیتی و 64 بیتی) ، ویندوز ویستا (32 بیتی و 64 بیتی) ، ویندوز XP ، ویندوز سرور 2008، 2003، 2000 و... می باشد.
فایل اول نسخه نصبی و فایل دوم نسخه همراه (PORTABLE) می باشد.



]]>
نوشته شده در  یکشنبه 90/3/22ساعت  7:35 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

این بار برای تبیانی های عزیز نرم افزار معروف و پر طرفدار CYBER LINK POWERDVD ULTRA را قرار داده ایم همانطور که میدانید این نرم افزار توسط کمپانی معروف CYBER LINK ارائه می شود که دارای قابلیت های بیشماری می یاشد که ما به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم ، امکان پخش فیلم های دی وی دی در محیطی بسیار زیبا و دلنشین و قابلیت اجرای فایل های مختلف مالتی مدیا اعم از صوت، تصویر و عکس، کنترل برنامه با استفاده از گوشی های موبایل ، قابلیت انجام تنظیمات تصویر به چندین شکل مختلف ، قابلیت پخش فیلم های با کیفیت BLUE-RAY و HD، قابلیت انجام تنظیمات صدا به چندین شکل مختلف ، امکان ایجاد تغییرات دلخواه در تنظیمات زیر نویس، سازگار با ویندوز های مختلف، امکان عکس گرفتن از فیلم ها ، سازگاری شتاب دهنده گرافیکی نرم افزار با پردازنده های گرافیکی ATI, NVIDIA, INTEL، پیشتیبانی از نمایشگرهای WIDE SCREEN تنظیم خودکار، پشتیبانی از تکنولوژی سه بعدی سازی تصاویر و نمایش فیلم های سه بعدی از ویژگی های این نرم افزار می باشند.


]]>
نوشته شده در  یکشنبه 90/3/22ساعت  7:35 عصر  توسط hamed 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اهمیت علیم نورآسمان که مذهبی و مطالب اسلامی دارم
درمان ریزش مو با vorojax
کانال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روبیکا با سپاه سربازان رهبر
شرف الشمس چه مقالات مطالبی دارد؟
سپاه بزرگ سربازان رهبر ( بسیج ، سپاه ، ارتش ، فراجا )
لیست آیدی اینستاگرام بازیکنان تیم ملی فوتبال
[عناوین آرشیوشده]